Szkolenie: Profesjonalna obsługa klienta w salonie optycznym
Zapraszamy do uczestnictwa w warsztatach szkoleniowych w poniżej wymienionym zakresie tematycznym:
1. Nawiązywanie kontaktu i diagnoza celu wizyty
- Jakie zachowania sprzyjają w pierwszym kontakcie z Klientem?
- Jak podejść do Klienta, który z początku nie oczekuje działania z naszej strony
- Jak zarządzać większą ilością Klientów w salonie
- Korzyści płynące z dobrego, początkowego rozpoczęcia rozmowy z Klientem
- Sygnały zakupowe
2. Scenariusze postępowania z Klientem
- Założenia sprzedażowe po poznaniu celu wizyty Klienta
- Pierwsza analiza recept okularowych pod kątem możliwości sprzedażowych
3. Badanie potrzeb Klienta
- Czym są potrzeby świadome i nieświadome Klienta
- Jak pobudzać potrzeby nieświadome w badaniu potrzeb
- Stosowanie adekwatnych pytań w pobudzaniu potrzeb
- Jak konstruować pytania w trakcie diagnozy potrzeb – ukierunkowanie na
sytuacje - Jak wykorzystać aspekt optyczny w diagnozie potrzeb
- Jak w praktyce wykorzystać mapę pytań sytuacyjnych – symulacje diagnozy
potrzeb
4. Komunikacja i język korzyści
- Jak realizować zrozumiałą dla Klienta komunikację w rekomendacji – model
komunikacji - Czym jest język korzyści w rekomendacji
- Jak tworzyć rekomendację w oparciu o wcześniejszą diagnozę potrzeb
- Jak stosować technikę – mówię, pokazuję, angażuję
- Jak konstruować język korzyści w oparciu o katalog soczewek
- Technika porównawcza dwóch/trzech ofert dla Klienta – praktyczne
zastosowanie - Wykorzystanie techniki mówię, pokazuję, angażuję w praktycznej
rekomendacji
5. Techniki reagowania na obiekcje
- Obiekcja jako sygnał
- Co w sytuacji przedłużającej się decyzji
- Jakich błędów unikać
- Zdefiniowanie obiekcji Klienta
- Jak reagować na obiekcje
- Techniki reagowania na obiekcje w praktyce
6. Odbiór okularów
- Kluczowe reguły odbioru okularów w salonie optycznym
- Wypracowanie wzorowego modelu odbioru okularów – check pointy
- Jak budować lojalność Klienta do salonu i Doradcy Klienta
- Jak utrzymywać sprzedaż dla stałych Klientów – praktyczne pomysły
7. Podsumowanie
- Jak zaplanować wdrożenie poznanych umiejętności w codziennej pracy?
Zajęcia odbędą się w sobotę 07.12.2024 w godzinach od 10.00 do 18.00 w sali dydaktycznej siedzibie naszego Cechu w Poznaniu przy ul. Kościuszki 57.