Szkolenie: Profesjonalna obsługa klienta w salonie optycznym

Zapraszamy do uczestnictwa w warsztatach szkoleniowych w poniżej wymienionym zakresie tematycznym:

1. Nawiązywanie kontaktu i diagnoza celu wizyty

  • Jakie zachowania sprzyjają w pierwszym kontakcie z Klientem?
  • Jak podejść do Klienta, który z początku nie oczekuje działania z naszej strony
  • Jak zarządzać większą ilością Klientów w salonie
  • Korzyści płynące z dobrego, początkowego rozpoczęcia rozmowy z Klientem
  • Sygnały zakupowe

2. Scenariusze postępowania z Klientem

  • Założenia sprzedażowe po poznaniu celu wizyty Klienta
  • Pierwsza analiza recept okularowych pod kątem możliwości sprzedażowych

3. Badanie potrzeb Klienta

  • Czym są potrzeby świadome i nieświadome Klienta
  • Jak pobudzać potrzeby nieświadome w badaniu potrzeb
  • Stosowanie adekwatnych pytań w pobudzaniu potrzeb
  • Jak konstruować pytania w trakcie diagnozy potrzeb – ukierunkowanie na
    sytuacje
  • Jak wykorzystać aspekt optyczny w diagnozie potrzeb
  • Jak w praktyce wykorzystać mapę pytań sytuacyjnych – symulacje diagnozy
    potrzeb

4. Komunikacja i język korzyści

  • Jak realizować zrozumiałą dla Klienta komunikację w rekomendacji – model
    komunikacji
  • Czym jest język korzyści w rekomendacji
  • Jak tworzyć rekomendację w oparciu o wcześniejszą diagnozę potrzeb
  • Jak stosować technikę – mówię, pokazuję, angażuję
  • Jak konstruować język korzyści w oparciu o katalog soczewek
  • Technika porównawcza dwóch/trzech ofert dla Klienta – praktyczne
    zastosowanie
  • Wykorzystanie techniki mówię, pokazuję, angażuję w praktycznej
    rekomendacji

5. Techniki reagowania na obiekcje

  • Obiekcja jako sygnał
  • Co w sytuacji przedłużającej się decyzji
  • Jakich błędów unikać
  • Zdefiniowanie obiekcji Klienta
  • Jak reagować na obiekcje
  • Techniki reagowania na obiekcje w praktyce

6. Odbiór okularów

  • Kluczowe reguły odbioru okularów w salonie optycznym
  • Wypracowanie wzorowego modelu odbioru okularów – check pointy
  • Jak budować lojalność Klienta do salonu i Doradcy Klienta
  • Jak utrzymywać sprzedaż dla stałych Klientów – praktyczne pomysły

7. Podsumowanie

  • Jak zaplanować wdrożenie poznanych umiejętności w codziennej pracy?

Zajęcia odbędą się w sobotę 07.12.2024 w godzinach od 10.00 do 18.00 w sali dydaktycznej siedzibie naszego Cechu w Poznaniu przy ul. Kościuszki 57.